تولید ۴۰ هزار موتورسیکلت انژکتوری در کشور

اخباردر ۶ شهریور ۱۳۹۶

رئیس انجمن موتورسیکلت کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۰ هزار موتورسیکلت انژکتوری در کشور تولید شده و حتی در قم برخی کارخانجات پیش از سال اقدام به تولید این موتورها کرده‌اند.

ابوالفضل حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در کشور اظهار داشت: تولید موتورهای کاربراتوری از ابتدای سال کاملاً متوقف‌شده و سال گذشته بیش از نیاز و نزدیک به ۲برابر نیاز بازار موتور کاربراتوری تولیدشده و تمام موتورها که حدود ۳۰۰ هزار دستگاه بوده در کارخانجات و انبارها موجود است.

وی بابیان اینکه اکثر کارخانجات تولید موتورسیکلت کشور به خاطر اشباع شدن تعطیل هستند، افزود: آمار تولید موتور در چهارماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد کاهش به خاطر تولید بیش از نیاز بازار داشته است.

رئیس انجمن موتورسیکلت کشور خاطرنشان کرد: به علت افزایش قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومانی موتور به خاطر انژکتوری‌شدن، مصرف‌کنندگان اقبالی نسبت به آن نشان نمی‌دهند که باید منتظر ماند تا همه موتورهای کاربراتوری تولیدشده به فروش رسیده تا اقبال به موتورهای انژکتوری افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در نقاط مختلف کشور در حال انجام است، ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۰ هزار موتورسیکلت انژکتوری در کشور تولیدشده است و حتی در قم برخی کارخانجات پیش از سال نیز اقدام به تولید این موتورها کرده‌اند.

حجازی با اشاره به عدم انتظار به رشد و شکوفایی صنعت موتور در سال جاری عنوان کرد: در سال گذشته بنا به دستورالعمل تولید موتورهای انژکتوری، همه کارخانجات موجودی‌های خود را صرف تولید موتورهای کاربراتوری کردند که این موضوع سبب پر شدن انبارها شده است و به این دلیل نباید انتظار شکوفایی صنعت موتورسیکلت را در سال جاری داشت.

وی بابیان اینکه متأسفانه بازار استقبال خوبی از موتورهای انژکتوری تاکنون نداشته است، یادآور شد: تولید هر دستگاه موتور انژکتوری ۱۰۰ دلار ارزآوری دارد و باید منتظر ماند تا موتورهای کاربراتوری تولیدشده به پایان برسد تا استقبال‌ها از موتور انژکتوری افزایش یابد.

    سبد خرید